fanatiek gefietst+eindelijk rotorua foto's (link) - Reisverslag uit Palmerston North, Nieuw Zeeland van Maike Pegge - WaarBenJij.nu fanatiek gefietst+eindelijk rotorua foto's (link) - Reisverslag uit Palmerston North, Nieuw Zeeland van Maike Pegge - WaarBenJij.nu

fanatiek gefietst+eindelijk rotorua foto's (link)

Door: maikepegge

Blijf op de hoogte en volg Maike

02 Oktober 2011 | Nieuw Zeeland, Palmerston North

Hallo allemaal,

Ik heb eindelijk een paar foto’s online gezet van Rotorua. Deze zijn te zien op onderstaande link:

Verder gaat hier alles z’n gangetje. Stage is nog steeds leuk. Ben nog steeds vooral in de stallen te vinden tussen de varkens en kippen/kuikens. (Zie foto’s).. Over 2 en 3 weken worden de varkens echter geslacht, en ga ik waarschijnlijk het lab in, eiwit en vet bepalingen doen etc.. Afgelopen 2 weken niet heel veel spannends gebeurd verder:
- Heb een poging gedaan tot kruidnoten bakken. Best goed gelukt. Dus heb ze hier(stage/in huis) kennis laten maken met de kruidnoten! Vonden ze lekker. :) dus nog maar een lading gemaakt. Deze waren echter over het weekend heen al weer opgepeuzeld.
- Zaterdag 24 sept actief gedaan. Het weer was niet zo goed (lees: regen, veel wind), maar dacht dat t zondags slechter zou worden (wat dus niet het geval was.. zul je altijd zien ;)), dus ben gaan fietsen: De Turitea loop(zie foto’s). Wel 20x mezelf afgevraagd of ik wel goed fietste. Gelukkig niet verdwaald. Erg mooie tocht door de heuvels/bergen. Bijna in de wolken vanwege het slechte weer. En afzien… mijn conditie is nog niet opgewassen tegen de steile stukken en harde wind, poeh hey zeg! Bergaf was beter te doen ;) Misschien met mooi weer de tocht nog een keer fietsen. Daarnaast ging deze nacht de tijd een uur vooruit. Jeuuj, zomertijd, dus nu langer licht hier (tot 19.30 uur ofzo). Deze mini-jetlag zonder veel problemen overleefd.
- Zondags wandelschoenen gekocht(zie foto)! Dus binnenkort maar eens een tocht gaan lopen ;) En in de tuin van t zonnetje genoten (ja.. t was veel beter weer dan de vorige dag… grr).
- Was afgelopen donderdag uitgenodigd voor avondeten bij een PhDstudente en gezin (zie foto's) Chau (mn reisgenote naar Rotorua) was ook uitgenodigd. Zij vloog vrijdags weer naar Vietnam. Dus beetje cultuur geproefd: Sri Lanka's eten! Speciaal voor mij was alles wat minder scherp gekruid. Smaakte erg goed!
- Dit weekend op zoek geweest naar een auto met Garry, de begeleider van Martine (vriendin Wageningen, ook in NZ maar in Hamilton). En 1 gevonden: Een Toyota Corona uit 1993. Aankomende week alles even regelen. Is namelijk van een docent van Massey University, dus deze week maar ff met een pak geld zijn kantoor binnen stappen. Binnenkort zal ik een foto posten.
- Verder is het wereldkampioenschap rugby nog steeds aan de gang. Woensdags en zondags waren hier 2 wedstrijden en werd er van alles georganiseerd in het centrum. Dus zaterdags lekker met een boek op het gras in de zon gezeten tussen alle andere kiwi’s met kleedjes, stoeltjes, koelboxen. Er traden diverse bandjes op, dus mooie live muziek erbij, wat wil je nog meer. Gratis zonnebrandcrème! Nou ja, was voor mij niet nodig, had me wel ingesmeerd, maar goede zaak dat je dit gratis kon halen! Zondags ook nog even centrum bezocht: allerlei kraampjes met sierraden en eettentjes, een argentijnse bbq (denk ik) en een argentijnse bus (zie foto’s..) Heb de grote klok op het plein ook maar even op de foto gezet ;). Voor de liefhebber: The All blacks (Nieuw Zeelandse rugbyteam staat in de kwartfinale! Ze hebben alle poulewedstrijden gewonnen, dus dat wordt volgende week weer rugby kijken.
En nu maar eens eten koken ;) Tot het volgende bericht!

• 02 Oktober 2011 - 09:59

Sasje:

Heel leuk om weer te lezen, en ja: foto's!! Zag ze al op facebook. Echt heel mooi! Mooie wandelschoenen hoor, lijkt me idd geen overbodige luxe met alles wat je onderneemt. Nou, hopelijk begint de lente snel en is de auto snel in jouw bezit zodat je mooi overal naartoe kunt crossen :)! Geniet ervan!! Xx en knuffels!

• 02 Oktober 2011 - 11:44

Tom:

Mijn conditie is bergop ook altijd slechter dan bergafwaarts.. :S

• 02 Oktober 2011 - 17:50

Kevin En Lotte:

Hoi Maike, wat een mooie foto's! Je hebt het beter dan ons! Wij zien al dat je je goed vermaakt in Nieuw-Zeeland. Wij zijn nu druk met de badkamer! Alles gaat tot nu toe goed! Heel veel plezier nog daar en tot snel! Liefs en knuffel Kevin en Lotte.

• 03 Oktober 2011 - 05:11

Martine:

Leuk hoor meis! Veel dingen gedaan zo te lezen en te zien aan de foto's...
    Ben benieuwd naar je auto, had de verhalen al gehoord dat ie eerst wel even geboend mocht worden ;)
    Over twee weekjes zie ik je weer!! Gezellig weekendje in Taupo, kijk er naar uit.
    Tot spreeks. Liefs

• 04 Oktober 2011 - 11:22

Maris:

Hey meis, zo te lezen verveel jij je niet echt. Heb mijn jaloerse momenten hier in NL! En nu lekker de zomer in... :) Geniet ervan en blijf de boel verkennen daar! ;P
    Liefs

• 04 Oktober 2011 - 20:13

Annet:

hey Maike,

Weer een leuk verslag om te lezen en mooie foto's. Die fietstocht was volgens mij aardig pittig, maar mooie plaatjes. Mooie wandelschoenen trouwens. Komen daar wel van pas denk ik.
    Hoop dat je nog veel kunt toeren met je autootje. Nog veel succes verder.

Liefs Annet.