Rotorua en Napier/Hastings - Reisverslag uit Palmerston North, Nieuw Zeeland van Maike Pegge - WaarBenJij.nu Rotorua en Napier/Hastings - Reisverslag uit Palmerston North, Nieuw Zeeland van Maike Pegge - WaarBenJij.nu

Rotorua en Napier/Hastings

Door: maikepegge

Blijf op de hoogte en volg Maike

21 September 2011 | Nieuw Zeeland, Palmerston North

Kia Oura!

Hier maar ff een update. Alweer 2 weekenden voorbij! De stagedagen vliegen gelukkig ook voorbij, maar zijn iets minder interessant om over te schrijven, dus vertel ik over mn twee weekenden. ;)

Het weekend in Rotorua was geslaagd. Samen met Chau (Vietnamese) met de bus. Na een reis van ongeveer 5 uur kwamen we dan eindelijk in de middag aan in Rotorua. Tijdens de busreis gezellig gekletst met Chau en verder uit het raam gestaard en genoten van het mooie uitzicht. Op de plaats van bestemming maar meteen naar de VVV met de vraag: wat moeten we hier gezien hebben (1,5 dag de tijd). Na diverse folders bekeken, hadden we ons programma rond. Over een uur zouden we opgehaald worden van ons hotel voor onze eerste trip, dus was het toch maar eens tijd om ons mooie hotel op te zoeken (Massey bedankt :)!) Na de bagage gedropt te hebben, bezochten we Te Puia. Hier kregen we een beter beeld van de Maori (lokale bevolking) cultuur. We hebben een weverij, houtbewerking en huisjes gezien hoe ze vroeger leefden. Verder hebben we een modderpoel gezien en de grote geiser, erg mooi! Ook hebben we een Maori avond meegemaakt, met optredens van, jaja, Maori. We waren met een kleine groep. Dus alle dames hebben de poi dans geprobeerd: zwaaien met een touw waar een piepschuim bal aan hangt. Ging mij overigens niet heel goed af. Daarna mochten de mannen een oorlogsdans doen. Dit beviel mij beter: zitten en zien hoe de mannen rare pasjes en gezichtsuitdrukkingen moesten maken. Daarna naar het restaurant, voor een Maori maaltijd: eten klaargemaakt in de hete stoom van de geiser. Ik verwachtte iets heel traditioneels, waarbij je ziet hoe het klaargemaakt wordt. Echter een deel van het eten was in buffetvorm en de rest werd naar de tafels gebracht: heel erg luxe! Na ons helemaal volgegeten te hebben met kip, varken, lam, salades, en lekkere toetjes als Pavlova (typisch Nieuw Zeelands dessert, schuimpjes maar dan in t groot, met slagroom en fruit, als een taart), chocolademousse, fruit en ijs , bezochten we nog een keer de geiser. Dit maal met een treintje. Daar aangekomen lekkere warme chocolademelk gehad, wat er eigenlijk niet meer inpaste.
De volgende dag gingen we eerst naar Wai-O-Tapu thermal wonderland. Dit begon met een bezoek aan een modderpoel (grootste van NZ) en geiser ‘Lady Knox’ die om 10.15 precies actief werd (door een soort zeep in de geiser te strooien). Vervolgens rondgelopen in het park zelf. Wat bestond uit kleurrijk vulkanisch gebied. Erg apart, waterpoelen, meren kraters enz in allerlei kleuren, met namen als: devil’s bath, champagne pool, oyster pool en Sulfur cave. Helaas begon het halverwege de ochtend te gieten en was er weinig beschutting. Helemaal natgeregend vertrokken we naar ons middagprogramma, Waimangu volcanic valley. Ondertussen regende het nog steeds, dus voor de wandeltocht eerst een kop soep gegeten. Na half uur was het gelukkig droog en gingen we met geleende paraplu’s van het park, de volgende uitdaging aan. Dit was een erg mooie wandeltocht. Weer vulkanische meren enz, maar deze keer bevond het zich in een bos. Mn Vietnamese gezelschap kende Jurassic park helaas niet, maar snapte me wel toen vroeg wanneer de eerste dino zou verschijnen. Beetje spooky met al dat damp dat van de meren afkwam. Na weer een mooie tocht gelopen te hebben, s avonds lekker warm en droog heerlijk gegeten in het hotel. Na een goede nachtrust maandag teruggereisd, met onderweg een bliksembezoek aan het meer van Taupo (lees: klik, klik foto’s gemaakt en weer terug rennen naar de bus).. en waren we s avonds weer in Palmy. Het was een mooi weekend met een vol programma.

Afgelopen weekend heb ik zaterdag met Candice (franse huisgenote) een internationaal festival bezocht in de buurt van Palmy. Alles stond in het teken van Azie, waaronder ook de eetkraampjes :). Zondag gingen Candice en ik met de bus naar Hastings (bij Napier), waar we een auto hadden gehuurd. We zijn naar Cape Kidnappers gereden en hebben daar een mooie wandeltocht gelopen langs de zee. Hier grote koloniën Jan-van-Gents gespot (vogels), schapen, andere vogels en zelfs een zeehond! De terugweg hebben we wat sneller gelopen, omdat we s avonds in Napier werden verwacht. Ik wilde natuurlijk ook wel eens proberen te rijden op de linkerbaan. Na een keer de ruitenwissers gebruikt te hebben in plaats van de richtingaanwijzer en een paar keer het rechterportier gegrepen omdat ik wilde schakelen, hebben we de auto teruggebracht naar Napier. Het avondprogramma vond daar namelijk plaats: wereldkampioenschapswedstrijd rugby: Frankrijk tegen Canada. Hier afgesproken met een aantal andere Fransen. Natuurlijk begon het een uur voor de wedstrijd hard te regenen, waardoor de gezichtsverf van menig Frans persoon doorliep en we doornat met aanmoedigen begonnen. Ik heb het bescheiden gehouden met 2 Franse vlaggetjes op de wangen, rare oortjes op en een pompon in mn hand. Het werd niet helemaal gewaardeerd dat ik mn hoofd schuin hield, zodat de Nederlandse vlag te zien was. Het vele zingen van ‘allez les bleus ‘ en ‘vive la France’ en wij zijn champignons, of zoiets, had resultaat, want Frankrijk won. Na dit in een café gevierd te hebben met een pul lokaal bier op weg naar ‘huis’, waarna ik 3 uur ‘s nachts moe mn warme bedje inkroop.
Nu weer lekker aan het stagelopen. Naast het varkens voeren ben ik veel aan het helpen bij de kuiken die langzamerhand kip worden (lelijk zijn ze nu..). Komend weekend nog geen plannen. Tot snel!

• 21 September 2011 - 11:13

Irene:

Hoi hoi!

Wat een leuk verhaal! (Maar waar is t raadseltje nou? :P).

Leuk dat je in t weekend ook zoveel meemaakt! Maare de stage (doordeweeks zeg maar :P) bevalt ook nog steeds goed?

Veel succes weer! T is alweer bijna weekend ;).

Liefs!

• 21 September 2011 - 12:12

Kristel:

He Maike!

Leuk om te lezen! Mooi dat je zoveel ziet en doet in het weekend :D De Maori avond lijkt me bijzonder hilarisch ;) Veel plezier verder!

Liefs Kristel

• 21 September 2011 - 14:03

Mona:

Goed te lezen dat je je vermaakt, maar volgende keer ook iets over je stage.. ;)
    Vele plezier nog!!!

E:) (E=mona-toetje ;) )

• 21 September 2011 - 15:24

Rianne:

Heey!

Jammer dat je er weer een leuk en lang verslag hebt geschreven. Nu kom ik nog niet toe aan het maken van mijn presentatie ;-)

Maar wel een leuk verhaal! Veel plezier nog daar!

Liefs

• 21 September 2011 - 18:44

Pa.:

Maike, het leest weer lekker. Waar gaat straks het verslag over? Volgens mij moet dat toch gaan over dier- wetenschappen of heb je een andere cursus? Meid geniet er van. Wij staan al in de start blokkken.

gr. Pa

• 21 September 2011 - 21:38

Jorieke:

Wiiieh! Weer een leuk verhaaltje! Ga zo door!

• 22 September 2011 - 04:11

Karin:

Haha mooie grap, stiekem de NLse vlag op je wang vermomd als Franse :P Zo te lezen heb jij net zo'n verregend weekend gehad als wij...dus heb je inmiddels al een poncho gekocht? :) Gelukkig is het weer deze week beter! Succes maar weer..!

• 23 September 2011 - 11:41

Sasje:

Die Pavlova mag je hier wel een x maken, klinkt lekker! Weer een heel leuk verslag en dat uitzicht daar in die Cape *zucht*! Je hebt dus genoeg te doen. Alvast veel plezier met plannen van de weekendtripjes en de 'grote reis' en succes met de stage, en ik wacht weer op een nieuw verslag haha :P! XX big hug

• 24 September 2011 - 13:13

Ans:

Hoi Maike,

Wat leuk om te lezen dat het allemaal goed gaat en dat je je prima vermaakt in de weekenden. Geniet ervan en veel succes.
    Liefs.

• 25 September 2011 - 08:16

En Gerrit:

hetzelfde gewenst als Ans hierboven

• 28 September 2011 - 20:01

Annet:

Hoi Maike,

Weer een leuk verslag om te lezen.
    Fijn dat je al zoveel van het land ziet.
    Geniet er maar lekker van.
    Ben ook wel benieuwd naar de dingen die je meemaakt op je stage.

Groetjes Annet.