San francisco en Palmy, eerste week - Reisverslag uit Palmerston North, Nieuw Zeeland van Maike Pegge - WaarBenJij.nu San francisco en Palmy, eerste week - Reisverslag uit Palmerston North, Nieuw Zeeland van Maike Pegge - WaarBenJij.nu

San francisco en Palmy, eerste week

Door: maikepegge

Blijf op de hoogte en volg Maike

27 Augustus 2011 | Nieuw Zeeland, Palmerston North

Hallo allemaal,
Voor de geïnteresseerden dan eindelijk een berichtje van mij. Ondertussen aangekomen in Palmerston North, Nieuw Zeeland, in mijn onderkomen voor 4 maanden. Er is al weer een week voorbij, dus nu maar ff een update:
Zaterdagochtend vroeg naar t vliegveld met paps, mams en Mitch. Op Schiphol had ik afgesproken met Karin (waarmee ik samen naar Nieuw Zeeland reisde) en Sebas, haar uitzwaaicomité. Na een moeilijk afscheid op weg naar San Francisco, waar we 3 nachtjes zouden blijven (ja.. als je er toch langs komt ;)). Vliegreis was goed te doen. Leuke films gezien, zoals: fast en furious 5 en water for elephants. Na een vlucht van 10.05 uur landden we in San Fran (lokale tijd was iets van 12.00 uur in de middag). Voor we echt in Amerika waren, moesten we echter nog door de douane.. Na heel lang wachten eindelijk aan de beurt. Na een korte ondervraging mochten we dan eindelijk door. Yes, Amerika daar zijn we dan! Toen op zoek naar ons hostel.. kort gezegd kwamen we er al meteen achter dat in Amerika alles groter is en verder weg dan het lijkt. Dus op aanraden van een voorbijganger het laatste stuk naar het hostel toch maar niet gelopen, maar de bus gepakt (wat trouwens ook niet mee viel: trap op met zware koffers). We kregen in het hostel een mooie kamer aangewezen: de pianoroom. Denk aan: een woonkamer (met piano) en 4 bedden. We hadden de kamer gelukkig wel voor ons zelf. Helaas was de tv niet aangesloten en haalde de jetlag ons al snel in.. Na midden in de nacht klaarwakker in bed te hebben gelegen, toch maar zo lang mogelijk in bed blijven liggen. Lekker ontbeten met toast en jam. Toen een hele lange wandeling gemaakt (want ja, alles is verder weg dan het lijkt), maar wel veel gezien: Bakers beach , Golden gate bridge, Alcatraz eiland vanaf het vaste land en fishermens warf met de zeeleeuwen. Ook een supermarkt bekeken, want was in Nederland al jarig, dus met een doos chocolat chip cookies weer naar buiten (taarten waren iets te groot..) . Ingeburgerd en wel aten we tussen de middag een hotdog en hebben we ’s avonds bij ‘Mel’s drive in’ gegeten, een 60’s restaurantje dat je vaak in films ziet, inclusief tomato ketchup op elke tafel. De volgende dag zijn we eerst weer downtown geweest. Uiteraard moesten we Lombard street nog even bezoeken, de steilste straat van San Fran, daarom hebben ze er haarspeldbochten in gemaakt. Na uitpuffen op de berg en genoten te hebben van het uitzicht, samen met alle andere toeristen, toch op zoek gegaan naar een bus die ons richting ons hostel bracht. Deze nacht zouden we namelijk doorbrengen wat dichter bij het vliegveld, in Brisbane. Was een mooi hotel met heerlijke bedden, heel wat beter dan in het hostel. Ook lekker gegeten daar. De volgende dag moesten we ons nog ff vermaken, dus gebruik gemaakt van het zwembad en langs een haventje gelopen. Een heel verschil in temperatuur trouwens. In San Fran was het vooral bewolkt, maar hier was het super warm en strak blauwe lucht behalve die wolken boven san fran dan.. ‘s avonds toch echt naar vliegveld voor het tweede deel van de reis. Een nachtvlucht naar Nieuw Zeeland van meer dan 12 uur.. Nog zoiets vreemds, we vertrokken de 23e augustus en kwamen rond 6 uur s ochtends de 25e augustus aan. De woensdag dus niet meegemaakt. Aangekomen in Auckland afscheid genomen van Karin en een ticket geboekt naar Palmerston North. In Palmy kwam mn huisbazin me ophalen en bracht me naar mn nieuwe onderkomen.
Gisteren en vandaag een beetje de stad verkent. Ik heb al een fiets en een helm (verplicht hier). En ik heb de supermarkt ontdekt. Nu heb ik in het huis nog een grote kamer, zondag verhuis ik naar een kleinere (goedkoper). T is hier in huis best fris en vooral vochtig, dat is het nadeel van een houten huis. Maandag beginnen met mn stage, heb ik nu wel erg zin in. Voor de niet facebook-mensen, ik zet dezelfde foto’s ook op deze site. Tot het volgende bericht!!!
Groetjes Maike

• 27 Augustus 2011 - 08:18

Martine:

Heej Maike,
    Leuk verhaal hoor. Jammer dat ik San Fran over moet slaan ;)
    Denk dat je een hele leuke tijd tegemoet gaat in NZ!
    Hopen op een leuke opdracht op de Uni.
    Tot je volgende verhaal... :)
    Liefs Martine

• 27 Augustus 2011 - 08:47

Kristel:

Hee Maike!

Toch nog gelukt met een waarbenjij.nu, leuk!! Nu kunnen we je verhalen volgen aan de andere kant van de wereld :D
    Leuk om te lezen hoe je eerste week en tevens de reis was. Alvast heel veel succes maandag met je 1e stagedag!

Liefs Kristel

• 27 Augustus 2011 - 08:53

Emiel:

Hej zus! Leuk berichtje!
    Zo, nu weet je ook wat een jetlag is...:P
    Tot zo op skype!

• 27 Augustus 2011 - 09:50

Irene:

Heey Maike!

Wat leuk dat je nu ook waarbenjij.nu hebt :)!
    Heel veel succes maandag en zoals Martine al zegt, hopen dat je n leuke opdracht krijgt :).

Liefs!

• 27 Augustus 2011 - 11:56

Sas:

Leuk om te lezen! De tomaten ketchup op iedere tafel heeft dus diepe indruk gemaakt hahaha. Mooie beschrijving!
    Het klinkt allemaal super gaaf, krijg er helemaal kriebels van om op reis te gaan ! Maar wat een uitzicht trouwens uit het vliegtuig, zijn dat allemaal vulkanen?! Het is hier nu bijna 14 uur, is het bij jou dan 12 uur 's nachts of zit je nog weer in een andere tijdszone? Nou ja, weltrusten dan maar he ;)! Tot de volgende post! X and a big hug

• 27 Augustus 2011 - 13:52

Maris:

Hey meis, ga me ook even aanmelden voor hier: nog een leuk SOG-project.. :P Hou ons maar op de hoogte! Liefs Ris

• 28 Augustus 2011 - 06:39

Karin:

Heeej! Dat verhaal klinkt bekend.... ;) Mis je het zonnige San Fran ook al? Haha nee hoor, moet zeggen dat het weer tot nu toe hier ook wel goed is, bij jou ook? En gister 400km verderop gereden naar Napiers, halve eiland dus al gezien :P Net terug. Staat je goed trouwens, zo'n helm :) Succes met alles!

• 28 Augustus 2011 - 08:01

Jorieke:

Leuk om te lezen over je eerste weekje!! Ik hou je in de gaten ;-) Veel plezier en tot t volgende verhaal.

Liefs Jorieke

• 28 Augustus 2011 - 09:19

Yvonne:

Hey Maike,
    Klinkt erg leuk allemaal!!! Hou ons maar op de hoogte van alle belevenissen via deze site, ik zal je in ieder geval volgen!!
    En natuurlijk succes met je eerste stagedag!!

• 28 Augustus 2011 - 17:30

Annet :

Hallo Maike,

Leuk dat verslag en al die foto,s.
    Volgens mij heb je toch al aardig wat gezien in san francisco.Ik wens je nog veel succes met je stage.

Liefs Annet

• 28 Augustus 2011 - 19:53

Paul En Ellie:

Ha die Maikie
    Leuk om je verhalen te horen daar aan de andere kant van de wereld
    Hadden jou via deze site ook al felicitaties gestuurd op 22 Aug jl.. maar waar die gebleven zijn??? We zien je verhalen met veel plezier tegemoet Good goan en veural good hool'n. Doot hénig an Liefs oet Volthe

• 28 Augustus 2011 - 20:09

Maike:

Bedankt voor alle berichtjes :)
    @ Karin, dat klinkt goed zeg, ik heb alleen nog maar deel van Palmerston North gezien.
    @ Paul en Ellie, ik had de felicitaties ontvangen, bedankt! Staan onder ander reisverslag "welkom"

• 30 Augustus 2011 - 06:47

Janne:

Hey Maike! Heel veel plezier de komende tijd in NZ! :D Wordt vast een top tijd! Cheers!!

• 01 September 2011 - 14:44

Anneke:

Hoi Maike,

Leuk zeg foto's en het verhaal!! ben benieuwd hoe het je verder vergaat!

X,
    Anneke

• 05 September 2011 - 16:20

Gerrit En Ans:

Hoi Maike,
    Wat een leuk reisverslag.
    We blijven je volgen. Veel succes daar en vooral ook genieten.

• 06 September 2011 - 15:23

Sas:

Heb je alweer wat meegemaakt? Of nog druk met settelen en met stage? Xx