al 1,5 week bezig met stage! - Reisverslag uit Palmerston North, Nieuw Zeeland van Maike Pegge - WaarBenJij.nu al 1,5 week bezig met stage! - Reisverslag uit Palmerston North, Nieuw Zeeland van Maike Pegge - WaarBenJij.nu

al 1,5 week bezig met stage!

Door: maikepegge

Blijf op de hoogte en volg Maike

07 September 2011 | Nieuw Zeeland, Palmerston North

Hallo allemaal,

Hier weer een berichtje vanuit Nieuw Zeeland. Allereerst bedankt voor alle reacties. Erg leuk!!

Ik zal eerst een overzicht geven van mijn stage activiteiten, waar ik al 1,5 week mee bezig ben. Voor de geïnteresseerden: mijn verslag zal gaan over een groeimodel bij varkens. Dus bij dit experiment ben ik het meest betrokken. Dit houdt in dat ik ‘s ochtends en ‘s middags help met varkens voeren en verder help met voer afwegen en 1x per week de varkens wegen. Daarnaast ga ik in oktober en/of november nog een aantal weken labwerk uitvoeren. Nu nog niet zoveel werk, dus de rest van de tijd besteed ik aan inlezen, beginnen met mijn verslag en helpen bij de kippenfaciliteit. Zo heb ik geholpen met kippen wegen en kippen vangen, a whole new experience.. Afgelopen vrijdag geholpen met wegen karkassen, kipfilets en kippenpoten. Niks mis met dat vlees, dus heb mn vriesvak vol met kip. Ook heb ik geholpen met alles klaarzetten voor een proef die vrijdag begint. Nu zijn het nog schattige kuikentjes (zie foto), vrijdag gaan ze in kooien en kijken we hoe ze groeien als kool. Dus vermaak me wel. Elke ochtend en avond 25 minuten fietsen van en naar de uni, dus beweging krijg ik ook genoeg. (Om eerlijk te zijn… spierpijn!! Maar goed, ik heb tenminste spieren).

Ik heb 2 leuke huisgenoten, Candice (Frankrijk) en Sandeep (India). Ben vorige week met Candice naar de bios geweest en werd uitgenodigd voor een frans diner in Vale house (studentenhuis voor buitenlandse stagelopers). Was erg gezellig! Het weekend heb ik rustig aan gedaan. Heb nog een beetje rondgefietst in Palmerston North. Ook heb ik zondagavond mn eerste rugbywedstrijd gezien: Turbo’s (thuisploeg) tegen Hawke’s bay. Met groen en witte strepen op de wangen en een A4tje met Turbo’s erop hebben we hard aangemoedigd. Het was blijkbaar een finale, want na de wedstrijd werd er een cup uitgereikt. Helaas niet voor de Turbo’s , want het was 30-35. Alle aanmoedigingen voor niets. Vrijdag begint hier het wereldkampioenschap rugby, dus het gaat over bijna niets anders hier. Dus toch maar besloten om met een paar fransen Frankrijk aan te gaan moedigen tegen Canada. Dus binnenkort naar Napier. Daarnaast ben ik uitgenodigd om vrijdag naar een graduation party te komen iemand van de kippen heeft zn PhD afgesloten, dus gaan we bbqen!:) leuk vooruitzicht. Ook kreeg ik deze week een aanbod of ik aanstaande zaterdag zondag en maandag naar Rotorua wilde.. ehh ja, als mn supervisor dat goed vindt? Blijkbaar gaat een Vietnamees meisje van de ‘kippengroep’ daar voor toerist spelen. Ze hadden alleen liever niet dat ze alleen ging, dus mag ik mee. Als ik het goed begrepen heb, is de bus en het hotel betaald, dus mij hoor je niet klagen!

Verder nog dit: Ik heb vandaag sneeuwklokjes gespot, dus dan is het tijd voor de lente, toch? Links rijden op mn fiets gaat wel goed, moet alleen nog wel wennen aan het uitkijken als je de straat oversteekt: is net andersom als in Nederland. Vandaag pannenkoeken gegeten, en gister appelflappen gemaakt. Smaakten beiden goed, huisgenoten vonden appelflap ook lekker. Verder heb ik wel gezond gegeten hoor ;) Loop nog wel een beetje rond te dolen door de supermarkt, zooo groot! Duurt even voor je alles gevonden hebt. Ga zo lekker slapen in mn kleine kamertje. Slaapt goed, al ben ik vaak nog wel voor de wekker wakker.. heb ik in Nederland nooit last van ;).
Tot het volgende bericht!!

Groetjes Maike

  • 07 September 2011 - 09:27

    Maris:

    Hey Maike!!

    Klinkt allemaal wel supertof! :D Dus je bent al aardig geaard daarzo? Wel lekker dat je rustig kunt opstarten, dan heb je nog even de tijd om te wennen.. ;) We'll keep in touch!

    Liefs Ris

  • 07 September 2011 - 13:47

    Ans:

    Maike, de foto's vd kuikentjes doen me denken aan vroeger. Jullie hadden toen thuis kuikentjes, denk dat je daar nog wel foto's van hebt. Leuk om te lezen dat je al goed geaard bent.
    Gr.Gerrit en Ans

  • 07 September 2011 - 14:54

    Sasje:

    Dat klinkt allemaal heel gezellig! Leuk om weer wat te lezen van wat je allemaal meemaakt. Genoeg te doen dus en het huisje ziet er ook erg leuk uit! En een hippe fiets haha! Oude tijden herleven, 25 minuten fietsen de bult op haha. Al denk ik dat die bulten wel ietsje hoger zijn dan die in O'zaal. Heel veel plezier op je trip aankomend weekend & keep posting! Xx

  • 07 September 2011 - 15:36

    Tom:

    Heb je de monatoetjes al gevonden in de supermarkt?! :D

  • 07 September 2011 - 17:24

    Pa:

    Ziet er weer leuk uit. Als je nu al reist heb je straks al alles gezien. Wel makkelijk voor ons. Maike waar gaan we nu naar toe! Ma is druk bezig met het vastleggen van een auto.
    Oja nog bedankt voor het sms van afgelopen zondag. Ik ben trots dat vaderdag voor mij 2keer in een jaar was.(cadeautje hou ik nog wel te goed) grapje.
    Ik las onderaan dat Tom nog steeds gek is op Monatoetjes. Ik denk dat er in januari straks een heleboel Monatoetjes komen.
    Maike fiets lekker door, want volgend jaar gaat de pre ride naar Den Haag.
    Veel liefs van Pa, Ma Emiel en Niels

  • 07 September 2011 - 19:00

    Annet:

    Hallo Maike

    Weer een erg leuk verhaal. Ik lees het met veel plezier.Volgens mij heb je al aardig wat mensen leren kennen.
    Fijn dat je overal bij betrokken wordt.
    Die fiets van jou ziet er nog wel gaaf uit.Komt goed uit als je elke dag moet fietsen. Hoop dat het allemaal een beetje lukt met je stage opdracht.
    Super dat je zomaar een weekend mee mag,maak er wat moois van.

    Liefs Annet

  • 08 September 2011 - 09:18

    Marieke:

    Haaa Maike!! Wat leuk om te lezen allemaal! Zo te horen gaan ook de feestjes daar wel gewoon door, maar vermaakt jij je ook wel prima tussen de diertjes. Veel plezier verder!

  • 11 September 2011 - 18:22

    Irene:

    Hoi Maike!

    Wat leuk dat je al zoveel ondernomen hebt! En leuk om te lezen wat je daar nu eigenlijk aan het doen bent ;).

    Lieve kuikentjes ook!

    Succes weer deze week!
    Liefs!

  • 11 September 2011 - 23:34

    Karin:

    Zo te lezen heb jij het ook naar je zin, mooi zo! :) Haha met de straat oversteken heb ik ook nog een beetje problemen, kijk ook steeds de verkeerde kant op (a)
    Succes met alles en we houden contact!
    Liefs Karin

  • 13 September 2011 - 19:52

    Marleen:

    Hoihoi!

    Zo te zien vermaak jij je prima! Mooie foto's en natuurlijk ook weer veel foto's van diertjes (verrassend)!
    In ieder geval nog heel veel plezier en geniet ervan; nu je eindelijk op de buitenlandse stage bent waar je t al jaren over hebt gehad!!

    Ik blijf met veel plezier je verhalen volgen, ben benieuwd naar al je avonturen!

    Doe de kiwi's de groeten!

    Greetzz Leen

  • 13 September 2011 - 22:45

    Martine:

    Leuk hoor om je verhaal te lezen:). Heej Maike,
    Klinkt als een leuke opdracht! Hoe is het weer bij jou? In het midden van teh North Island veel sneeuw gevallen he? Nog last van?
    De proef van mijn opdracht begint morgen.
    We moeten maar een keer skypen om iets te plannen? Tot snel!!
    Liefs

  • 21 September 2011 - 11:05

    Erica:

    Vale House!! Daar heb ik 4 maanden gewoond! Ik herken niemand van de foto dus alle huisgenoten zullen wel gewisselt zijn!
    Leuk je verhalen te lezen, ik herken er veel van :-)
    succes!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Palmerston North

Maike

Actief sinds 18 Aug. 2011
Verslag gelezen: 207
Totaal aantal bezoekers 24042

Voorgaande reizen:

20 Augustus 2011 - 15 Januari 2012

Nieuw Zeeland

Landen bezocht: